Leverans

Alla beställningar skickas fortast möjligt. Om komplettering behöver göras från leverantör meddelar vi dig snarast om beräknad leveranstid. Observera dock att beställningar mot förskott skickas först när vi har registrerat din betalning.

Våra försändelser går med Postnord och DHL, beroende på vikt. Småkollin i brevpåsar, större går spårbart. Fraktfritt över 1500 kronor. 

Fraktavgift

Fraktkostnad tillkommer på alla ordrar under 1500 kronor, därefter är det gratis frakt. Vi reserverar oss rätten att ta ut en extra kostnad för skrymmande kollin vid transport.
Kontakta kundtjänst för leverans till andra länder/Please contact our customer services for international shipping!

Avhämtning

Vi är ett litet företag utan en fysisk butik. Men, om du befinner dig i närheten av Göteborg så kan vi erbjuda upphämtning efter överenskommelse. Vi meddelar dig så fort din beställning är klar att hämtas. För öppettider se högerspalten på startsidan. Om du inte kan hämta din beställning inom två veckor från att du fått meddelande om att den är komplett så hör av dig, i annat fall återbördas din beställning till butikshyllorna när tiden gått ut.

Skador & Reklamation

Fel vid leverans

Skulle du få en fellevererad vara eller om något saknas så kontakta oss så hjälper vi dig. Vi följer självklart Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59).

Defekta varor

Är varan du mottagit defekt rekommenderar vi att i första hand vända dig direkt till tillverkaren. Så gott som alla tillverkare inom bräd- och figursspelsbranschen skickar kostnadsfritt ersättningsdelar direkt hem till dig om du anmäler ärendet till deras kundtjänst. Skulle felet mot förmodan inte bli avhjälpt eller du inte har möjlighet att reklamera varan hos tillverkaren så kontakta oss så hjälper vi dig.

Transportskador
Skador på emballaget skall anmälas direkt vid upphämtningen hos paketombudet. Upptäcker du skadan först efter att du hämtat ditt paket så kontakta oss så reklamerar vi ärendet hos transportören.