Leverans

Vi tillämpar viktbaserad frakt, med en fraktkostnad från 59kr. 

Fraktfritt från 1200kr köpvärde. Vid skrymmande/extremt tunga kollin tillkommer en extra fraktkostnad.

Gods som gått i retur på grund av att de ej blivit upphämtade på ombud eller liknande debiteras ny fraktkostnad vid extra försändelse. Vi kommer försöka kontakta er per mail/SMS i ärendet.

Beställningar packas tisdagar för sändning, det kan hända att ordrar skickas dagen därpå beroende på om vi hinner lämna av paket eller ej.

Om komplettering behöver göras från leverantör kommer din order ta längre tid och skickas när den är komplett.

Leveranstiderna är UNGEFÄRLIGA, och tidsspecifikationen på 4-8 veckor kan bli längre beroende på internationell tillgänglighet.
Observera dock att beställningar mot förskott skickas först när vi har registrerat din betalning.

Vi reserverar oss rätten att sända din order med frankerad post om vikten understiger 100 gram.

Fraktfritt över 1200 kronor.

Vi skickar med följande transportörer:

  • Postnord - Varubrev 1:a klass, plus utrikes transporter
  • DHL

Önskar ni delleverans av order tillkommer en extra fraktavgift per transport.

Fraktavgift

Fraktkostnad tillkommer på alla ordrar under 1200 kronor, därefter är det gratis frakt. Vi reserverar oss rätten att ta ut en extra kostnad för skrymmande kollin vid transport.
Kontakta kundtjänst för leverans till andra länder.

Fraktkostnader återbetalas inte.

International Orders

Please contact our customer services for international shipping!
We reserve the right to ship your parcel as we see fit, and may charge additonal transport fees. International shipping is not valid for free shipping, unfortunatly.

Shipping fees will not be repaid under any circumstance. 

We do not take responsibility for packages lost in shipping internationally. Packages returned to us for any reason will be charged a new transport fee should you choose to have us send it again.

Avhämtning/Pickup

Vi erbjuder möjligheten att hämta upp beställda varor från vår lokal på Mintensgatan. Detta bör koordineras med våra öppetider, se vår Blogkategori om öppetider för mer information.

Kindly take notice; we offer the possibility to pick up ordered goods from our location in Gothenburg. Doing so required that you've contacted us so we can agree on a time for such a pick-up. Kindly mail us in such cases. 

Skador & Reklamation

Fel vid leverans

Skulle du få en fellevererad vara eller om något saknas så kontakta oss så hjälper vi dig. Vi följer självklart Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59).

Defekta varor

Är varan du mottagit defekt rekommenderar vi att i första hand vända dig direkt till tillverkaren. Så gott som alla tillverkare inom bräd- och figursspelsbranschen skickar kostnadsfritt ersättningsdelar direkt hem till dig om du anmäler ärendet till deras kundtjänst. Skulle felet mot förmodan inte bli avhjälpt eller du inte har möjlighet att reklamera varan hos tillverkaren så kontakta oss så hjälper vi dig.

Transportskador
Skador på emballaget skall anmälas direkt vid upphämtningen hos paketombudet. Upptäcker du skadan först efter att du hämtat ditt paket så kontakta oss så reklamerar vi ärendet hos transportören.

Saknad leverans

Saknas dina varor fastän de är leveransmarkerade kommer vi att upprätta ett ärende med transportör för att först och främst se om det finns leveransfoto/kvittens. Det har hänt att varor dykt upp via ombud som inte scannat varor, vi uppmuntrar dig som kund att kontrollera med närmsta ombud för säkherhets skull också. När vi kontrollerat alla möjligheter så utgår ersättning. 

Följ oss på Facebook