Användar- och köpvillkor

Priser

Alla priser på sidan är inklusive moms. Vi reserverar oss mot slutförsäljning och felaktiga priser/uppgifter på hemsidan.

Betalning

Vi tillämpar flera betalningssätt, kortbetalning online, banköverföring och faktura. Kortbetalningar hanteras genom PayPal, Klarna m.fl. Du behöver inte inneha ett konto hos våra betalningshanterare för att handla om du använder kort, fakturabetalning kan kräva extra uppgifter från dig. Vid köp över disk i butik tar vi Swish eller kortbetalningar via Zettle. 

Vi strävar efter att vara ett kontantlöst företag.

Förbeställningar på varor med betalformen "Betala i butik", alltså vid upphämtning, gäller att varan betalas inom 5 arbetsdagar från att upphämtningsmail skickats ut - även om varan inte avhämtats ännu. Om betalningen inte är oss till handa inom sju dagar kommer vi fakturera kostnaden via Zettle och ta ut en faktureringsavgift.

Förskott/Inbetalning till bankgiro

När du lagt din order får du en totalsumma att betala samt ett ordernummer. Sätt in summan på vårt bankgiro 796-9629 och ange ditt ordernummer som referens (meddelande, ej OCR). Normalt finns pengarna på vårt bankgiro dagen efter du satt in dem, och vi skickar din beställning snarast därefter. Har vi inte registrerat en betalning från dig inom 5 arbetsdagar återkopplar vi per mail. Får vi då inget svar från dig eller ser att betalning tillkommit oss inom tre bankdagar från senaste meddelanden annuleras din order.

Rabattkoder/Presentkort

Rabattkoder och presentkort måste läggas till ordrar vid köptillfälle och kommer inte läggas till i efterhand. Utgångsdatum gäller för båda typerna och förlängs inte om det glömts av att användas. Presentkort återbetalas ej om mottagaren inte önskar använda dem om tid för konsuments ångerrätt passerats.

Leverans

Alla beställningar skickas fortast möjligt. Om komplettering behöver göras från leverantör meddelar dig snarast om beräknad leveranstid. Observera dock att beställningar mot förskott skickas först när vi har registrerat din betalning.

Vi skickar normalt paketförsändelse som har 2-5 dagars leveranstid. Paketet aviseras via SMS (och epost om möjligt), så det är viktigt att vi har fått rätt mobilnummer av dig.

Fraktavgift

Fraktkostnad tillkommer på alla ordrar under 1200kr. Kontakta kundtjänst för leverans till andra länder/Please contact our customer services for international shipping.
International shipping is NOT viable for free shipping, unfortunatly. We reserve the right to charge you for shipping upon transport. 

Avhämtning

Det går även bra att hämta upp din beställning efter överenskommelse per mail till info@rsl-gaming.se Om du inte kan hämta din beställning inom två veckor från att du fått meddelande om att den är komplett så hör av dig, i annat fall återbördas din beställning till butikshyllorna när tiden gått ut. 

Ångerrätt, öppet köp & bytesrätt

Distans- och hemförsäljningslagen

För varor som skickats gäller distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) och ger dig som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Du kan inom denna tid skicka tillbaka varan och få pengarna tillbaks. Du som kund står för returfraktkostnaderna.

Före returen måste du kontakta oss och få en bekräftelse. Om varan har packats upp och använts så har vi rätt att göra ett prisavdrag för detta. Varorna måste emballeras minst likvärdigt såsom de skickades från oss. Observera att dessa regler ej gäller för varor som hämtats efter överenskommelse, kan de lämnas fysiskt till personal behöver de inte omemballeras men måste ändå vara i originalskick.

Om paketet inte hämtas ut kommer transportören att returnera det till oss och vi räknar då av vår kostnad för tur- och returfrakt innan mellanskillnaden återbetalas. Om beställningen var per faktura och ännu inte var betald så kommer vi stället att fakturera fraktkostnaden.
Liggtiden hos ombud är normalt 14 dagar.

Vi kommer återkoppla efter varan återkommit till oss. Önskar du få godset på nytt tillsänt dig kommer du få betala en extra fraktkostnad. Du som kund har en svarsskyldighet rörande återsända produkter, vi kommer inte hantera en retur eller återsändning utan återkoppling.

Varor köpta i butik

För varor som hämtats hos oss gäller fjorton dagars bytesrätt, dock ej för begagnade varor. Vi tillämpar inte öppet köp på begagnade varor.

Skador & Reklamation

Fel vid leverans

Skulle du få en fellevererad vara eller om något saknas så kontakta oss så hjälper vi dig.

Defekta varor

Är varan du mottagit defekt rekommenderar vi att i första hand vända dig direkt till tillverkaren. Så gott som alla tillverkare inom bräd- och figursspelsbranschen skickar kostnadsfritt ersättningsdelar direkt hem till dig om du anmäler ärendet till deras kundtjänst. Skulle felet mot förmodan inte bli avhjälpt eller du inte har möjlighet att reklamera varan hos tillverkaren så kontakta oss så hjälper vi dig.

Transportskador

Skador på emballaget skall anmälas direkt vid upphämtningen hos paketombudet. Upptäcker du skadan först efter att du hämtat ditt paket så kontakta oss så reklamerar vi ärendet hos transportören.

Saknad leverans

Saknas dina varor fastän de är leveransmarkerade kommer vi att upprätta ett ärende med transportör för att först och främst se om det finns leveransfoto/kvittens. Det har hänt att varor dykt upp via ombud som inte scannat varor, vi uppmuntrar dig som kund att kontrollera med närmsta ombud för säkherhets skull också. När vi kontrollerat alla möjligheter så utgår ersättning. 

Har du uppgivit fel adress?

Sånt händer såklart att man uppger fel adress vid utcheckning. Kontakta oss SNARAST för att korrigera problemet. Står kollit som levererat kommer vi behöva upprätta ett ärende mot transportör så klart.

Övrigt

Du som beställer måste vara minst 18 år gammal eller ha målsmans tillstånd.

Denna hemsida använder cookies.

Klarna im Deutchland

In Zusammenarbeit mit Klarna bieten wir die folgenden Zahlungsoptionen an.
Die Zahlung erfolgt jeweils an Klarna:

  • Klarna Rechnung: Zahlbar innerhalb von 14 Tagen ab Rechnungsdatum. Die Rechnung wird bei Versand der Ware ausgestellt und per Email übersandt. Die Rechnungsbedingungen finden Sie hier (https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/EID/de_de/invoice?fee=0).
  • Klarna Ratenkauf: Mit dem Finanzierungsservice von Klarna können Sie Ihren Einkauf flexibel in monatlichen Raten von mindestens 1/24 des Gesamtbetrages (mindestens jedoch 6,95 EUR) bezahlen. Weitere Informationen zum Klarna Ratenkauf einschließlich der Allgemeinen Geschäftsbedingungen und der europäischen Standardinformationen für Verbraucherkredite finden Sie hier. (https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/EID/de_de/account)
  • Sofortüberweisung
  • Kreditkarte (Visa/ Mastercard)
  • Lastschrift

Die Zahlungsoptionen werden im Rahmen von Klarna Checkout angeboten. Nähere Informationen und die Nutzungsbedingungen für Klarna Checkout finden Sie hier(https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/EID/de_de/checkout). Allgemeine Informationen zu Klarna erhalten Sie hier (https://www.klarna.com/de).
Ihre Personenangaben werden von Klarna in Übereinstimmung mit den geltenden Datenschutzbestimmungen und entsprechend den Angaben in Klarnas Datenschutzbestimmungen behandelt (https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/policy/data/de_at/data_protection.pdf).

Följ oss på Facebook